banner
 Domů
 Závody & akce
 Mládež
 Členská sekce
 Ubytování
 O klubu
 Z historie YC
 Partneři klubu
 Lodní třídy
 Kontakty
 Odkazy

Aktuality

3.10.2017
Mistri CR v 29er
 
3.9.2017
Brigada 2.9.
 
6.8.2017
O Stit mesta Pardubic
 
16.4.2017
Brigadnicke hodiny v clenske sekci
 

Archív aktualit

YC Pardubice | Stránku vytvořil Martin Srdínko |

Travemünde Mistrovství světa RS Feva 2015 20.-24.7.2015

I přes propad obou českých posádek v pátečních rozjížďkách, bylo dosaženo úspěchu v podobě 32. místa posádky Jaroslav Čermák a Petr Košťál (YC Pardubice), které zároveň znamenalo třetí místo v kategorii Family a 94. místo posádky Michal Žák a Patrik Škvařil (Lodní sporty Brno), pro kterou se jednalo o první velký závod na moři.

Obě posádky dorazily do střediska v Travemünde s předstihem, aby se během třídenního tréninku s brněnským trenérem Zbyňkem Vaculkou seznámily s podmínkami v místě závodu a vyzkoušely si spolu s ostatními posádkami zkušební starty v den před závodem.

Pro závodníky a jejich doprovod bylo připraveno skvělé zázemí přímo v centru dění na velké travnaté ploše vedle promenády u moře. Byl zde umístěn centrální stan, kde se odehrávalo vše podstatné, ve stanech a obytných vozech zde kempovala většina účastníků. V druhé části plochy měli závodníci na dostatečném prostoru umístěny lodě, které bylo možné přes promenádu dopravit na pláž k nástupu na vodu. Uprostřed areálu bylo provizorní fotbalové a volejbalové hřiště a na rozdíl od předchozích ročníků, kde trávili závodníci společný čas převážně jen během samotných rozjížděk, tentokrát trávili společně téměř veškerý čas, konala se mezinárodní utkání ve fotbale a nejen české posádky si našly mnoho nových kamarádů z jiných zemí.

Zahájení šampionátu proběhlo v neděli večer v prostorách oslav Travemünde Woche na pódiu při nástupu zástupců 162 posádek z 19 zemi světa.

V pondělí byly odstartovány tři kvalifikační rozjížďky za velice příznivého větru ze západu o síle 5 až 8 m/s. Posádku Čermák Košťál obdobně jako vloni provázely technické problémy. Únavou materiálu vznikla na zrcadle pod uchycením kormidla prasklina, která se během rozjížděk zvětšovala a mezi rozjížďkami bylo nutné rychle vodu z lodi vybrat. I za takto ztížených podmínek během prvního dne dojela posádka Čermák Košťál ve fialové kvalifikační skupině na 14., 8. a 15. místě a posádka Žák Škvařil na 30., 16. a 28.

Technickou závadu brilantně přes noc opravil Jon Partridge zástupce firmy RS Sailing a po zaschnutí lepidla v 10:30 byla posádka v 11. hodin na startu v oranžové kvalifikační skupině. Podmínky byly obdobné, západní vítr o síle 8 m/s, který postupně sílil na 12 m/s. Technické problémy ale bohužel pokračovaly. V sílícím větru v druhé kvalifikační rozjížďce opotřebované kladky přeřezaly provázek na vytahování čeleně, což bohužel nebylo možné mezi rozjížďkami na vodě opravit. I přes tento handicap dosáhli Čermák Košťál 13., 10., 28. místo a probojovali se na celkovém 33. místě do zlaté skupiny. I posádka Žák Škvařil kvalifikační rozjížďky i přes sílící vítr zvládla a zajistila si svým výkonem postup do stříbrné skupiny na celkové 105. pozici.

V úterý večer se konal v ústí řeky Trávy v centru města Pohár národů za účasti 16 lodí. České barvy hájila kombinovaná posádka Čermák Škvařil, kteří se probojovali do finálové rozjížďky. Vítězem byla litevská posádka, česká posádka byla šestá.

První den finálových rozjížděk bylo sice krásně slunečno, ale západní vítr se dostavil až odpoledne a byl slabší než v předchozích dnech. Trať nebyla tak daleko na otevřeném moři a odjely se pouze dvě rozjížďky. Návětrná bójka byla příliš u břehu ve větrném stínu a lodě se u ní zastavovaly, ale do cíle nakonec dojely. Posádka Čemák Košťál dojela na 33 a 20. místě Žák Švařil na 33. a 31.

Druhý den finálových rozjížděk se jihozápadní vítr dostavil také později, ale byl silnější 2 až 5 m/s. V první rozjížďce se posádky seznámily s podmínkami na trati, což zúročily v druhé čtvrteční rozjížďce nejlepšími výsledky ve finálových rozjížďkách, posádka Čermák Košťál dojela na 39. a 6. místě. Posádka Žák Škvařil na 51. a 13. ve svých skupinách.

Poslední den závodu se otočil vítr a foukal ze severovýchodu z otevřeného moře a přinesl sebou delší vlny, které ani jedné z českých posádek nevyhovovaly.

Po celý týden byly téměř všechny rozjížďky startovány na Black Flag, proto byla většina posádek na startu opatrnější ale také nervóznější.

Posádky bylo možné sledovat s pomocí GPS, německý organizátor za pomoci sponzora společnosti SAP vybavil všechny posádky GPS lokátory a na internetu bylo možné sledovat on-line i následně průběh jednotlivých rozjížděk a pohyb jednotlivých lodí při závodu. I pro rodiče a doprovod zde byla proti předchozím ročníkům výhoda - z vyhlídky na útesu nad mořem bylo možné přehledně sledovat celý průběh závodu z nadhledu.

Na Travemünde Woche, největší jachtařskou událost sezóny, se do centra vodních sportů sjelo cca 1700 závodníků a dle organizátorů bylo každý den na vodě přibližně 800 lodí. Vedle samotných šampionátů, tak bylo možné pobyt zpestřit doprovodným programem, prohlédnout si různé lodní třídy, historické plachetnice, transoceánské parníky a trajekty.

Škoda jen, že se proti předchozím rokům snížil počet českých lodí, což bylo organizátorům opravdu líto, předpokládali vzhledem k dostupnosti z České republiky jejich početnější účast. A podmínky byly opravdu vynikající, cenově dostupné a pro závodníky jachtařská příležitost, kterých v sezóně není mnoho. Doufají, že na další akce mezinárodní asociace RS Feva (třetí závod EuroCupu v září 2015 v Nizozemí a MS ve španělském Santanderu 2016) se opět objeví početná česká skupina.

Jára Čermák a Petr Košťál získali pro letošní rok podporu od sponzora, děkují tedy společnosti LANEX a.s. Bolatice za dodaný lanový materiál, který si velmi pochvalují.





nahled obrazku nahled obrazku nahled obrazku nahled obrazku nahled obrazku nahled obrazku nahled obrazku nahled obrazku
nahled obrazku nahled obrazku